Oppgaver i Finansiell Styring

Hei!

Som dere sikkert har lagt merke til ligger det få eksamener med gode sensorveiledninger ute i faget Finansiell Styring. Dette skyldes at faget tidligere var flervalgseksamen. Jeg har løst noen av de gamle eksamensoppgavene som var flervalgseksamen. Dere kan derfor finne en rekke løsningsforslag på oppgaver fra de gamle eksamenssettene som åpenbart er veldig eksamensrelevante. 

Disse oppgavene finner dere i Finansiell Styring-kategorien

I oppgavene referer jeg til forskjellige “univers”, eller situasjoner. Når jeg prater om “univers A, B, C” osv, refererer jeg til de ulike universene av skatt/gjeld.

Sammendrag av formler og sammenhenger for de forskjellige universene kan du finne i dette dokumentet:
Gjeldsfinansiering og verdi

2 thoughts on “Oppgaver i Finansiell Styring

  1. Har du mulighet til å forklare/vise løsningen høst 16 oppgave 4A i finansiell styring, hvor en skal finne nåverdi av investeringen? Jeg forstår ikke hvordan de kommer frem til at Ku = 0,07212 i oppgave 4a 🙂
    Finner først Kek = 0.115, men selve utregningen til 0,07212 får jeg ikke til.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.